Jakie złe wybory popełniają kierujący grupami managerowie?

Nawet człowiek z udaną karierą może nie zauważyć błędów popełnianych w pracy. W wypadku gdy myślimy inaczej, pozostajemy zamknięci na życie. Błędy zdarzają się liderom na niejednym szczeblu. Jakie jednak generalnie zdarzają się liderom? Czy szkolenia dla managerów mogą coś zmienić w tej sprawie?

Komunikacja (nie) na poziomie

Komunikacja jest potrzebna w większości relacji, również związanych z pracą. Wśród często popełnianych niedociągnięć zarządzających jest brak umiejętności komunikowania się z grupą, ale też z innymi pionami. Nieodpowiedni przepływ wiadomości czy brak jasnych decyzji i wypowiedzi sprawiają, że rodzą się półprawdy, konflikty, a nawet dublowanie kompetencji. Komunikację w przedsiębiorstwie uda się ulepszyć wykorzystując sposób rozwoju, jaką są szkolenia dla managerów. Możemy nie znaleźć lepszej metody, by kłopot komunikacji przestał istnieć w konkretnym środowisku.

Czy managerowie są nieomylni?

Wielu managerów, nawet tych zarządzających małymi zespołami personelu, uważa się za bezbłędnych. Stawia tylko na autorskie rozwiązania i zapomina, że to osłabia siłę twórczą, poza tym zabija w podwładnych kreatywność. Każdy pomysł, który nie wyszedł spod rąk szefa, będzie uchodzić za fakt niewart zainteresowania. Czy uda się w ten sposób zorganizować zgraną grupę projektową? W tej kwestii także pomogą szkolenia dla managerów, które przynoszą szansę na zrozumienie, jak pracować zespołowo, wcale nie doznając szkody w autorytecie.

Prowadzenie zebrań to także umiejętność

Szczególnie trudną kompetencją jest prowadzenie interesujących i produktywnych zebrań. Ten błąd można przypisać także doświadczonym managerom. Zero konkretów, dowolność organizacyjna, a tym samym zbyt niemała ilość zniechęcających sygnałów. Przez szkolenia dla managerów pojętna grupa kierownicza może się nauczyć, jak prowadzić narady.

System motywacyjny

Kreatywność i efektywność – oto co zdobywa się dzięki wprowadzeniu odpowiedniego systemu motywacji. Nagminnie zdarza się, że managerowie słabo doceniają wpływ tego czynnika na swoich ludzi. Efekt zarzucania pracą zamiast docenienia najczęściej daje opłakane skutki.

Modne zarządzanie?

Zarządzanie, jak każda dziedzina życia, podlega różnym nowinkom i modom. Niestety, najczęściej robią duże zamieszanie i odchodzą w niebyt. Zarządzający zapominają, że najważniejsze są środki i wymagania, a nie gonitwa za modą.

Tych błędów można unikać. Szkolenia dla managerów da się dopasować do potrzeb i aktualnego stanu kadrowego, więc z poważnymi problemami rozprawią się dość skutecznie.